Rood, wit, (blauw)... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van René Kerkhof - WaarBenJij.nu Rood, wit, (blauw)... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van René Kerkhof - WaarBenJij.nu

Rood, wit, (blauw)...

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

23 December 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Dit vlaggetje in de linkerkolom wilde ik nog even meepikken. In vergelijking met de andere 4 vlaggetjes ontbreekt in deze vlag de kleur blauw. En niet alleen in de vlag van HongKong ontbreekt die kleur, de lucht in deze overweldigende stad is niet altijd kraakhelder blauw. Buiten dat is mijn eerste verblijf op Aziatisch grondgebied tot zover zeer goed bevallen! Had niet verwacht dat Azie me zo goed zou bevallen; 'n goede optie voor 'n volgende rondtrip ;)!

Wat me wel opvalt is dat de vijf vlaggetjes in de linkerkolom van redelijk veilige landen zijn. Voormalige Britse kolonien, IJsland en Nederland. Anyway in dit land, of eigenlijk is Hong Kong in 1997 overgedragen door de Britten aan China en is het sindsdien de 'Speciale Bestuurlijke Regio Hongkong van de Volksrepubliek China', voel je je in deze metropool tussen al deze enorme gebouwen (7 miljoen mensen wonen op een oppervlakte kleiner dan de provincie Utrecht) erg klein. Maar tegelijkertijd voel ik me ook weer groot als ik op straat loop tussen al de Aziaten en er toch 'n kopje bovenuit steek ;)!
In dit gebied van Bruce Lee en Jackie Chan ben ik uitermate gastvrij ontvangen door Geert en Jackie, die mij ook mijn eigen appartement in het centrum te leen hebben gegeven :). Bij deze wil ik ze daarvoor 'alvast' (en nogmaals) bedanken!

Nu hier in het wat frissere H.K. (18 graden; een goed tussenstap tussen heet Aussie en koud NL), en met de kerstmuziek op de achtergrond, beginnen bij mij toch de kerstgevoelens te ontstaan. Vandaar dat ik iedereen vanuit hier ook 'n hele fijne kerst wil toewensen! Maak er 'n mooie tijd van en hopelijk weer 'ns een witte kerst daar in het westen ;)!

Op de foto's moeten jullie even wachten (internet hier is dan wel gratis, maar er is geen optie om ze er nu op te zetten), dat houden jullie van me te goed!

In ieder geval merry christmas! En tot snel!

(en dat kan sneller zijn dan je denkt ;) )

  • 22 December 2009 - 09:20

    Inge L.:

    Hey René!
    Jij ook fijne kerstdagen! de sneeuw is er al hier :)
    Fijn dat je daar gewoon een appartement te leen hebt zeg! Veel plezier nog! Liefs Inge

  • 22 December 2009 - 09:24

    Pap:

    Hi Rene,

    Leuk om je verhaal te lezen.
    Het aantal vlaggen begint aardig op te lopen.
    geniet van Hong Kong en een fijne kest en jaarwisseling daar.
    Wij zien jou op 2 januari weer in (waarschijnlijk) een met sneeuw bedekt Asten.

    Papa

  • 22 December 2009 - 09:26

    Inge V H:

    The Asia-feeling, daar kan ik over meepraten :) wat n continent! Een cultuur waar tegen je op wordt gekeken (letterlijk en figuurlijk!), waar op elke hoek van de straat ´Welcome to Asia´ wordt geroepen, waar ze je de hele dag met een grote glimlach toekijken, waar het 9 van de 10 keer grijs en bewolkt is en waar boeren, rochelen en scheten laten een tweede natuur is geworden.. anyway..love it:) en jij zo te horen ook! GENIET GENIET GENIET!.. wij zitten hier voorlopig (thnx NS, thnx sneeuwval!) nog wel even vastgekluisterd aan onze laptop, tv en gezelschapsspelletjes.. TOT SNEL (K)!

  • 22 December 2009 - 12:08

    Mede-aziaat:

    renate k ben meer dan jaloers!!! ik denk dat hk nix is vergeleken met db!
    groeten aan jackie en geert en de rest van mijn familieleden daar! Geniet van je laatste dagen!!
    Tjüssssss

  • 22 December 2009 - 12:15

    Tim :

    Hee Renate!
    Australie dus ook al weer achter je gelaten. Geniet nog van je laatste tijd daar en tot snel! En inderdaad alvast fijne kerstdagen gewenst.

  • 22 December 2009 - 17:19

    Spenk:

    Er staan hier een aantal Bavaria (nieuwe flessen voor jou ;) )in de sneeuw de juiste temperatuur te krijgen!

    Dus zodra je terug komt maken we ze open!

  • 22 December 2009 - 17:20

    Mama:

    Wat leuk dat je ook in Hong Kong een plekje hebt gevonden.
    Nog 11 dagen en dan zien we elkaar gelukkig weer.
    Fijne Kerstdagen en een dikke knuffel.

    mama

  • 22 December 2009 - 18:08

    Anja:

    Hoi Rene,

    Hele fijne kerstdagen en een gezellige jaarwisseling.
    Is echt gaaf van Geert en Jackie dat ze hun appartement te leen hebben gegeven.
    Ja dat zijn nog echt summerse mensen.
    Sprak vandaag zijn moeder nog en ze vertelde dat Geert weer naar Someren kwam.

    Geniet er nog van.

    groetjes Anja.

    P.S. Je kaart ontvangen wel kei schon.


  • 22 December 2009 - 18:18

    Tha Sis:

    he gast, hoe laat de chinees jij ook alweer Nl binnen? was dah nou 2 of 4 januari? En hoe laat en zo.. stuur ge zuske ff een mailke! Missen u en goed nieuws, keb een huis!

  • 23 December 2009 - 15:57

    Bregje:

    hey Rene,
    Hele fijne feestdagen ..in Hong Kong alweer. Geniet nog van de laatste dagen! Je hebt al een onvergetelijke reis achter de rug. Liefs, Breg

  • 27 December 2009 - 13:31

    Karin:

    Ha René, geniet er nog maar effe van jo, het is bijna zover dan ben je weer in het koude kikkerlandje , maar de warmte zal thuis tegemoet komen dat weet ik zeker , maak er nog een onvergetelijk oud op nieuw van,daar ver weg, en een goed 2010 en dan zullen we elkaar zeker weer zien
    groetjes uit Asten
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Na het Te Cool bijhouden van deze site, is het weer tijd voor een goede update: vanaf september zal er namelijk weer regelmatig melding worden gemaakt van mijn belevenissen, dit keer vanuit Nieuw-Zeeland en Australie!!!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 33240

Voorgaande reizen:

08 September 2009 - 23 December 2009

Downunder here I come

31 Augustus 2006 - 19 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: