Met R-day naar de…..: Schildpadden!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van René Kerkhof - WaarBenJij.nu Met R-day naar de…..: Schildpadden!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van René Kerkhof - WaarBenJij.nu

Met R-day naar de…..: Schildpadden!!!

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

14 November 2009 | Australië, Brisbane

Vanuit de derde stad van Australie (1,8 miljoen inwoners): Brisbane post ik jullie dit korte bericht! Temperatuur momenteel rond de 35 graden, was het de eerste dagen nog bewolkt, sinds ik het fantastische eiland Fraser heb bezocht is het een en al Zon wat de klok slaat hier, en Duitsers! (maar daar kom ik later nog wel op terug)...

Nieuw-Zeeland verliet ik zondag, nadat ik zaterdag nog de finale van de Air New Zealand Cup had meegepikt. Een mooie ervaring om zo’n nationale rugbyfinale mee te maken (het begint met het volkslied en eindigt met het omhogen van de Nationale Cup door de plaatselijke Canterbury, na een 28-20 overwinning op Wellington). Na deze finale wachtte zondag dan de vlucht met Air New Zealand naar Brisbane. Na 4 uur durende, perfecte, vlucht kwam ik aan in Australie (tijdsverschil 3 uur), eerste indrukken waren goed, maar het was toch wel ’n heel andere atmosfeer (niet alleen de hitte) dan in Nieuw-Zeeland.
De eerste 2 dagen in Brisbane waren bewolkt en warm en het stappen op zondag was ook aardig. Maar waar ik echt naar uitkeek was de afgelopen week: R-day (mijn verjaardag) vieren op Fraser Island (d.m.v. een 4 daagse trip) en het knuffelen van ’n koala: beide ‘done’!!!

Fraser Island, een van de beste plekken in Australie om haaien te spotten, bereikte ik dinsdag vroeg in de avond. In het zeer luxe resort waar ik samen met twee Engelsen verbleef, heb ik uiteindelijk onder een enorme sterrenhemel, midden in de jungle, met een sigaar in mijn rechterhand, een glas wiskey in mijn andere hand, gekleed in ’n Steve Irwin outfit, afgeteld met een amerikaan, fransman en de twee Engelsen naar het moment (11-11): 24!!!
’n Mooi en zeer relax moment, de volgende dag kon het echte rondreizen op het eiland beginnen. Met een grote groep van zo’n 50 man in een grote truck-bus reden we in die dagen over het grootste zandeiland ter wereld (en tevens het enige zandeiland in de wereld waarop een jungle groeit). En de avond van de 11e was mijn eerste avond, dat ik totaal vrij ben gehouden van kosten; was ’n goede avond in de zgn. Dingobar!
Het liefst had ik deze weblog de titel gegeven dat ik met R-day naar de haaien zou gaan, maar helaas gedurende deze geweldige rondtrip mocht ik veel wildlife spotten zoals dingo’s (wilde honden), slangen (dodelijke), possums, reptielen, salamanders, papagaaien en veel schilpadden en roggen! Maar dus geen haaien... dus die titel maar ff aangepast!

’N Geweldige 4 daagse trip in ieder geval en ik laat de foto’s het werk maar doen, dus check: http://www.mijnalbum.nl/Album=AUT4XKL8

Daarnaast volgde er vandaag nog ’n echte Aussie-ervaring; het bezoek aan het grootste Koala park van Austalie en tevens de enige plek in Aussie waar je met een Koala mag ‘knuffelen’. Die heb ik mezelf dus maar ff kado gedaan, evenals mijn ‘Steve Irwin’ outfit. En het was geweldig; dit is het echte Australie so far! Op de foto ben ik uiteindelijk gegaan met een 5-jarige vrouwelijke koala (die beestjes worden gem. 10 jaar oud) en naast dat ik ’n enorme kiwi-vogelfan ben, kan ik me nu ook aansluiten bij de koalafans :D!! Ze roken ook nog ‘ns enorm lekker (eucalyptus) en deze eucalyptus zorgt er ook voor dat de koala’s gemiddeld zo’n 20 uur per dag slapen; wat ze dan ook allemaal (130 stuks) deden. Naast de koala’s heb ik o.a. nog kangaroos en wallabi’s gevoerderd en zelfs met 1 kangaroo geneusd. Ook andere australiese beesten kun je bewonderen; een van de beste dierenparken die ik i.i.g. ooit bezocht heb. Vandaar dat ik een apart fotoalbum heb aangemaakt op: http://www.mijnalbum.nl/Album=A7HVJGVV

So far I love OZ! Het weer is perfect, de mensen relax en de atmosfeer goed! Morgen stap ik op de bus zuidwaarts (heb besloten om de great barierereef te laten liggen voor ’n volgend bezoek) opweg naar de beroemde Gold Coast! Kijk er naar uit: ’n weekje alleen maar zon, zee en strand en bekende oude hippieplekken bezoeken.
Bij deze wil ik iedereen nogmaals bedanken voor alle felicitaties die ik kreeg voor R-day! Was mooi om na 4 dagen geen internet te hebben gehad, ’n enorm volle mailbox aan te treffen en nogmaals dat ‘verjaardagsgevoel’ te mogen ervaren! Thanks for that :D!!

Ohja nog even kort over de hoeveelheid Duitsers hier: in totaal reizen er momenteel 4 miljoen Duitsers door Australie (invasion of the Germans!), en als je nagaat dat er 80 miljoen duisters zijn, betekend dat dus dat 5 % van de Duitse populatie hier nu rondloopt. Oftewel, je komt niet om ze heen ;)! Maar gelukkig hou ik van duitsers en kan ik er goed mee opschieten; und das ist auch gut fur mein Deutch!! Vandaar dat ik op Fraser ook voornamelijk met Duitsers ben opgetrokken...

Ich wunsse ein ieder viel spass und bis schell!!

Tschüss

  • 14 November 2009 - 09:07

    Liz:

    Je verjaardag in de hete zon, keer wat anders! ;) Zo te zien heb je het goed gevierd daar.
    Super lief die (knuffelende) koala's!
    Geniet er nog van

  • 14 November 2009 - 10:17

    Inge V H:

    Wer träumen kann, wird dieses sein.

    En zo doe je toch maar even wat je hartje je begeert:).. niet iedereen kan zeggen dat hij zijn verjaardag midden in de jungle met n temperatuurtje van 35 graden heeft kunnen vieren! Mooie foto´s Renaat! Mijn master´dromen´ na mn studie beginnen plaats te maken voor iets anders.....

  • 14 November 2009 - 11:25

    Anika:

    Wauw wat liiieeeeffffff al die beestjes! En vind je Steve Irwin outfit echt fantastisch! Mooier kun je je verjaardag niet vieren denk ik. Enjoy, kuskus

  • 15 November 2009 - 08:16

    Boy:

    Weer een mooie spot om te reizen dit keer René!
    Je hebt het zoals het hoort goed naar de zin..Herkenbare plekken allemaal! Als je naar Goldcoast/Surfers Paradise gaat, pik dan ook zeker een paar dagen byron bay mee, zo relext! Je plant 2 nachten, maar blijft er 6 uiteindelijk.. :)

    In ieder geval, have fun!

  • 15 November 2009 - 17:05

    Inge L.:

    Ik noem dat geen kort bericht hoor ;) leuk zeg! fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je een leuke verjaardag hebt gehad, in de zon :D Heb een wijntje op je gedronken woensdag (en op mijzelf natuurlijk ;))
    Enjoy!
    x

  • 15 November 2009 - 18:33

    Rob:

    René @Nimbin!

  • 16 November 2009 - 09:34

    Jasper:

    Vette foto's, echt mooi daar! Nou maar hopen dat je straks in tegenstelling tot Steve Irwin wél levend terugkomt;) Have fun!

  • 16 November 2009 - 10:41

    Kim:

    Hey René! Zo te lezen ben je weer wat ervaringen rijker, leuk zeg! Die koala's zien er lief uit! Smaakte je verjaardag in de zon naar meer voor de komende verjaardagen ;)?
    Heel veel plezier met het vervolg van je trip!
    xx Kim

  • 17 November 2009 - 08:32

    Karin:

    HA RENE

    Geniet er nog van hé, de verhalen zijn weer om te smullen, en nog gefelicteerd jongen met je verjaardag, beter laat dan niet toch
    Ik lees dat je het prima naar je zin hebt, goed zo, blijven doen
    Groetjes uit Asten
    Karin ook van Gijs en Han

  • 23 November 2009 - 18:44

    Len:

    Renate dat jungle pakkie staat je perfect! Hoe is het verder in Australië? Ik hoor het wel. Have fun!

  • 27 November 2009 - 14:44

    Marij Van Den Kerkho:

    Hoi Rene....

    ffkes het menu doorgeven van Oma B's verjaardag...

    Gebekken eieren met spek..
    Balkenbrij..
    Geurende erwtensoep
    Zure zult met roggebrood
    Geen toetje word teveel van 't goede.

    Je kunt niet komen????
    Geen nood we brengen het wel...Okay??

    Veel plezier nog daaro...Marij en Toos...

  • 27 November 2009 - 17:44

    Bjorn Faro:

    Hey René! Jij hebt het zeker wel beter als ons hier in Nederland!
    Ik ben met nieuwjaar in Sydney! Ga je daar ook naar toe? Ik reis daarna nog een maandje rond. Misschien komen we elkaar wel tegen, het is toch z'n klein landje haha! Geniet er nog van
    Gegroet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Na het Te Cool bijhouden van deze site, is het weer tijd voor een goede update: vanaf september zal er namelijk weer regelmatig melding worden gemaakt van mijn belevenissen, dit keer vanuit Nieuw-Zeeland en Australie!!!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 33243

Voorgaande reizen:

08 September 2009 - 23 December 2009

Downunder here I come

31 Augustus 2006 - 19 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: