Een rare snuiter... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van René Kerkhof - WaarBenJij.nu Een rare snuiter... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van René Kerkhof - WaarBenJij.nu

Een rare snuiter...

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René

12 December 2009 | Australië, Melbourne

'Nothing so liberalizes a man and expands the kindly insticts that nature put in him as travel and contact with many kind of people!' (met dank aan Inge v. H.)

Deze zin gaat ook zeker op voor mijn rondreis tot nu toe! Het ontmoeten van verschillende mensen van waar ter wereld dan ook (inmiddels al meer dan 45 verschillende nationaliteiten ontmoet) geeft je zeker een verhelderende kijk op de rest van de wereld. Maar een echte travelbuddy zoals ik in Nieuw-Zeeland voor langere tijd had, heb ik hier in Aussie nog niet gevonden. Wat ik hier wel in Aussie heb gevonden is de wildlife!! :D Na Nieuw-Zeeland kon natuurlijk geen land die natuur meer overtreffen, vandaar dat mijn doel in Aussie ook voornamelijk was om de zeer bijzondere dieren die hier rondlopen, zwemmen of vliegen in het wild te kunnen spotten. En dat is me ook aardig gelukt als ik het lijstje zo bekijk:

Kangaroos, wallabies, koala's, emoe's, pelikanen, pinguins, dolfijnen, zeehonden, wombat, sallamanders, dingo's, hagedissen, kalkoenachtige vogels, kwallen, kakatoe's, Echidna (Australisch stekelvarken), vleermuizen, snip, verschillende watervogels, papagaaien, muizen, possums, schildpadden, grote roggen, konijnen, waterratten, kakkerlakken en aalen.

Tja, 'n aardig lijstje maar de echte wilde Australische beesten zoals haaien, krokodillen, slangen, vogelspinnen en andere reptielen ontbreken nog! Maar het beest(je) dat op mijn spotlijst nog steeds bovenaan prijkt is die rare snuiter: het vogelbekdier! Dacht ik altijd dat het een verzonnen beest was uit de tekenfilm Ovide (overigens 'n tekenfilm vol Australische beesten), blijkt bij aankomst DownUnder het zowaar 'n echt levend wezen te zijn. Enfin, het is een lastig te spotten beestje dat zowel eigenschappen van 'n zoogdier, een vogel en een vis heeft, maar in de Blue Mountains vlakbij Sydney (waar ik volgende week heen ga) blijkt deze rare snuiter nog wel 'ns te spotten te zijn. Want tot nu toe heb ik 'm alleen opgezet mogen aanschouwen in het Nationale Museum in Canberra. Voor meer info check: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vogelbekdier

Maargoed, het is weer meer dan twee weken geleden dat ik deze site voor het laatst heb bijgewerkt dus 'n klein resume van de afgelopen weken:
- Na nog 'n dag in Canberra te hebben rondgelopen was het tijd voor 4 dagen Melbourne. Daar veel gerelaxed in deze mooie en moderne stad. Onder andere Coen (oud studiegenoot) ontmoet en daar 'n gedeelte van Melbourne mee verkent! Het weer werd er niet beter op in Melbourne (en overigens de rest van de tijd niet: regenachtig en slechts 20 graden) en ik heb nog maar 1 dag op het strand kunnen liggen. Wel leuk is dat de Australische Piet Paulusma op dat moment zijn weersvoorspelling achter mij stond op te nemen, check: http://www.youtube.com/watch?v=yL1q2-TCuUM
- Vanuit Melbourne pakte ik het openbaar vervoer en starte mijn Great Ocean Road. Ik moet zeggen dat het weer niet zo mee zat, maar dat de natuur, de mensen en de wildlife het uiteindelijk tot vier goede dagen aan deze kuststrook hebben gemaakt! De GOR verlatend, opweg naar Halls Gap, midden in het nationale park The Grampians. Hier gelukkig 'n paar dagen goed weer gehad en vooral veel Kangaroos, Koala's en een stekelvarken gespot!
Gisteren kwam ik aan in het goudstadje Ballarat. Groot geworden doordat er in de 19e eeuw veel goud gevonden werd aldaar, maar vandaag de dag is het niet zo'n heel bijzonder stadje meer. En moet zeggen dat ik wel weer terugverlangde naar Melbourne en iets meer levendigheid.
- Dus hier zit ik dan nu in bewolkt en regenachtig Melbourne. Wetende dat het in Sydney en omstreken nu wel rond de 30 graden en zonnig is, doet mij besluiten om deze stad morgen alweer te verlaten. Neemt niet weg dat dit weer je goed de tijd geeft om de gehele trip tot nu toe 'ns te overzien en enkele toepasselijke nummers voor jullie, die de trip goed weergeven, te linken:

Nummer dat 'Tha Aussie feeling' weergeeft: http://www.youtube.com/watch?v=DNT7uZf7lew

Nummer dat zowel in N.Z als in OZ veel gedraaid wordt: http://www.youtube.com/watch?v=NuEX_NC5hEc

Nummer waar ik wel 'ns aan denk :P: http://www.youtube.com/watch?v=WCkOmcIl79s

Ozie Ozie OZ!! Hopelijk komen jullie aldaar 'n beetje in de kerstsferen, hier ontbreekt dat gevoel nog bij mij! And last, but not least: laat ik de foto's weer het werk doen:

http://www.mijnalbum.nl/Album=FGOQ8SBB

  • 12 December 2009 - 09:34

    Jasper:

    Renate, uitgaande van je interesse voor de partij voor de dieren dacht ik dat je voorkeur uitging naar links, maar die links moet je volgende keer goed neerzetten anders zijn ze niet te beklikken;) Wen maar alvast aan het niet-zomerse weer als je over een tijdje weer terugbent in Dutchland. See you soon!

  • 12 December 2009 - 09:56

    Lins:

    Renate, goed om alles te lezen. De kerst sferen beginnen hier nu ook te komen. Hoorde vandaag weer mariah Carey op de radio.. nog vele avondturen toegewenst en good luck met Ovide!!

  • 12 December 2009 - 10:44

    Kim:

    Heey René! Zo te lezen vermaak jij je nog steeds erg goed daar! Mooie foto's weer! Veel plezier nog met de rest van je trip, ik hoop dat je je lijstje gespotte dieren nog wat uit kunt breiden ;).
    xx Kim

  • 12 December 2009 - 13:58

    Inge L.:

    Mooie foto's reneetje! Je bent al een echte steve, met je kleren hoed en met het spotten van de dieren ;) Wij zijn verplicht om mee te gaan in de kerstsferen, worden idd doodgegooid met kerstnr's op de radio en tv! En natuurlijk gezellig de kerstboom :) Geniet ervan en hoop dat je money money money niet te snel op gaat!
    Kus Inge

  • 13 December 2009 - 11:29

    Tha Big' Sis:

    waaaah, rené, nog 20 daagjes!

  • 13 December 2009 - 16:40

    Koen:

    nou renate ga jij nog maar ff bakken in Sydney! Dan kan je over 20 dagen poepbruin onder de inmiddels kale kerstboom gaan zitten!
    Geniet ervan!

  • 13 December 2009 - 21:21

    Mama:

    He lieve Rene

    Al met al heb je nu toch wel een super tijd en kom je dadelijk weer heel bruin weer terug. Dan kun je thuis nog nagenieten met een bruine teint!!

    Groetjes uit Asten en een dikke kunffel
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Na het Te Cool bijhouden van deze site, is het weer tijd voor een goede update: vanaf september zal er namelijk weer regelmatig melding worden gemaakt van mijn belevenissen, dit keer vanuit Nieuw-Zeeland en Australie!!!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 33246

Voorgaande reizen:

08 September 2009 - 23 December 2009

Downunder here I come

31 Augustus 2006 - 19 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: